CASE

Janssen de Jong Groep CULTUURBOOST

Het cluster Bedrijfshuisvesting van Janssen de Jong Groep biedt oplossingen voor bedrijfshuisvestingsvraagstukken. Het cluster bestaat uit Hercuton, Remco Ruimtebouw, Hafkon International, ServicebouwPlus, pvvT en Ocmer; bedrijven die qua cultuur uit elkaar liggen en zijn samengevoegd in één pand. Aan D&B Eventstrategie de uitdaging om een traject te ontwikkelen met als doel de verschillende bloedgroepen meer bij elkaar te brengen en het gemeenschappelijke DNA tot leven te brengen.

3 merken 3 soorten medewerkers 3 keer unieke kracht 1 nieuwe keet
KRACHT TOT DE MACHT Samen met de directie en het MT ontwikkelde D&B Eventstrategie een speciale kalender met een aantal activiteiten gedurende een halfjaar. Een 0- en 1-meting werden geïntegreerd om de medewerkerstevredenheid te meten. Het overkoepelende thema werd gedoopt tot ‘Kracht tot de Macht’ en afgetrapt met een informele Green Egg-barbecue in het eigen bedrijfspand. Hier werden aan alle medewerkers de nieuwe kernwaarden gepresenteerd en de 0-meting aangekondigd.
METEN = WETEN 0 en 1 meting medewerkerstevredenheid
INHOUD, INTERACTIE & ENERGIE Na de 0-meting bleek het bedrijf al behoorlijk hoog te scoren op het gebied van medewerkerstevredenheid met de potentie om nog verder door te groeien. Om dat te realiseren stond er in november een teambuildingsdag op de kalender. 
Die zogenoemde Keetdag begon met een uitgebreide lunch aan een 70 meter lange tafel voor alle 150 medewerkers. Hierna werd het bruin café in het pand door de eigen mensen omgetoverd tot een gezamenlijk clubhuis, zodat iedereen zich er thuis kan voelen. Ook werd deze dag een ‘keetlied’ gemaakt met al het personeel, wat voor veel interactie zorgde tussen de verschillende bedrijven. Het traject werd een maand later afgesloten met een feest in de eigen bedrijfshal, waar medewerkers trots hun nieuwe werkplek aan hun partners lieten zien en de directeur proostte op het behaalde resultaat.
Kernwaarden Tussen de oren van de medewerkers
IMPACTVOLLE MOMENTEN Aan het eind van het traject kon concreet geëvalueerd worden door de 0- en de 1-meting te vergelijken. Met zeer goed resultaat: onder leiding van de bevlogen directeur werken de verschillende bloedgroepen steeds beter samen. Medewerkers voelen zich verbonden met het Cluster en zijn (zeer) trots op de projecten. De meerderheid van de mensen heeft aangegeven zich echt thuis te voelen in de nieuwe ‘keet’. En tot slot kennen en herkennen zij de kernwaarden en is er meer gevoel van saamhorigheid.

“Je kunt je boodschap en missie honderd keer opschrijven, maar de impact van live is een investering meer dan waard.”

Ivo van der Mark | Algemeen Directeur van het cluster Bedrijfshuisvesting Janssen de Jong Groep

meer weten?
Pieter Bas Boertje
Pieter Bas Boertje Algemeen Directeur
Sabine Dijkema
Sabine Dijkema Commercieel Directeur
neem contact op
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.