CASE

Pop Vriend Seeds INTERNAL BRANDING

Na zestig jaar flinke en organische groei waren de bedrijfswaarden van zaadveredelaar Pop Vriend Seeds (PVS) niet meer zo vanzelfsprekend. Ook het HR-beleid kon een opfrisbeurt gebruiken. Daarom greep het bedrijf in 2016 haar jubileum aan om met behulp van D&B Eventstrategie de cultuur een boost te geven en de kernwaarden van het bedrijf tussen de oren én in het hart van de medewerkers te krijgen.

60-jarig jubileum 75 medewerkers 5 kernwaarden 1 Gouden Giraffe Award
POPGROEP ALS KLANKBORD Je jubileumjaar inzetten als springplank voor je ambities, dat sprak CEO Lara Timmerman erg aan. Als klein bedrijf dat internationaal opereert in de 'Champions League' is het cruciaal om te weten wie je bent en vooral ook wie je wilt zijn in de toekomst. In nauwe samenwerking ontwikkelde D&B Eventstrategie met een kernteam van PVS - omgedoopt tot POPgroep - een jubileumprogramma onder de naam Feel The Beat, waarin medewerkers werden geprezen voor hun hart voor de zaak en de nieuwe bedrijfswaarden (heartbeats genoemd) tot leven werden gebracht.
96% van de medewerkers is nu trots om bij PVS te werken
JUBILEUMJAAR DAT KLOPT De jubileumkalender bestond uit twee elementen: Vieren en Verdiepen en die werden steeds verbonden tijdens een event. Zo werd de uitslag van de Heartbearts Survey (0-meting en zoektocht naar kernwaarden) gepresenteerd tijdens een barbecue, werden de gesprekken met medewerkers over de bedrijfswaarden gevoerd in een POP-up Restaurant in de velden van Pop Vriend Seeds en gingen de 75 medewerkers drie dagen op jubileumweekend waarbij de waarden een belangrijke rol speelden. De organisatie stond onder toeziend oog van de POPgroep. Aan het eind van het jaar kon concreet geëvalueerd worden door de 0- en de 1-meting te vergelijken.
beoordeling medewerkers 8,8 voor hele traject | 9,1 voor jubileumreis
BESTE INTERNE EVENEMENT Met dit cultuurtraject heeft D&B Eventmarketing een Gouden Giraffe Award gewonnen in de categorie Interne Events. De Gouden Giraffe is de eventvakprijs van Nederland en in het juryrapport stond onder meer: “Dit strategisch traject is perfect neergezet, waardoor bedrijfstrots en tevredenheid van het personeel tot grote hoogte steeg.” Dat bleek ook uit de waardering van de medewerkers. Het traject scoorde een 8,8 en de jubileumreis een 9,1.

“Onze ervaring met D&B Eventstrategie is alleen maar positief. Door de inzet van events in plaats van besprekingen zijn onze medewerkers niet alleen trots, maar kennen zij nu ook onze heartbeats. Dat zit ‘m in de kracht van herhaling en daar heeft de jubileumkalender goed bij geholpen. Inmiddels zijn de waarden ook onderdeel van onze HR-benadering en beoordelingsgesprekken. Het dwingt ons MT door te gaan op deze goede weg. We trekken het thema verder door in onze communicatie en branding.”

Lara Timmerman | CEO Pop Vriend Ceeds

meer weten?
Pieter Bas Boertje
Pieter Bas Boertje Algemeen Directeur
Sabine Dijkema
Sabine Dijkema Commercieel Directeur
neem contact op
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.